Tsja, waar moet ik beginnen dit was zo
een mooi weekend met vele verhalen dus
ik probeer het kort te houden en laten we
beginnen bij het begin.
Op vrijdag 20 juni om 9 uur verzamelen
wij bij het clubgebouw. Iedereen komt
met een goed humeur aan en we laden
onze spullen in. Nou ja hoofdinpak Jan
was hier voornamelijk heel druk mee.
Alles even goed checken en we gaan op
pad.
Onderweg pikken we Nicky nog even op
in Lelystad en na een pitstop gaan we
door op weg naar Holwerd. Daar komen
we ruim op tijd aan en laden alle spullen
uit uit het busje en de auto’s en zo is er
nog tijd om even een drankje te doen of
ja zoals een gewoonte is geworden een
flesje Nobel te halen voor de boot
vertrekt naar Ameland.

Na een goede reis, een gezellige
boottocht en een vertrouwd ietwat hard
rijdend taxiritje komen we aan bij de ons
vertrouwde slaapplek. Sier aan zee. Altijd
gezellig om de andere orkesten weer te
zien en het personeel te spreken. Want
inmiddels komen wij en ook vele andere
orkesten hier al voor het 4 jaar dus het is
inmiddels allemaal wel vertrouwd. We
moeten even wachten tot de kamers
klaar zijn dus nemen we alvast een
drankje.

Ondertussen arriveren ook Gerrit en
Annelies die op eigen gelegenheid zijn
gekomen en zijn we bijna helemaal
compleet.
Iedereen maakt zijn slaapplek klaar en
doet even zijn ding. Voor het eten gaat er
nog een groepje naar het centrum om
een drankje te doen en zich alvast te
melden.
De anderen blijven lekker bij het hostel
voor een drankje of een rustpauze. De
eerste avond worden wij door Sier
voorzien van een lekker pastabuffet en
dit gaat er wel in na zo een eerste dag
reizen. Het is weer top geregeld.
In de avond is het standaard even een
kwartiertje voor een biertje. Dus lekker
even muziek maken en dan een drankje
drinken. Dat brengt de sfeer er lekker in.
We kijken ook nog even bij de andere
twee groepen en vertrekken dan naar
Hollum. Hier vindt op de vrijdagavond
altijd een opwarming van het
bootwateren plaats en spelen diverse
kapellen om de beurt om de sfeer er
………

alvast in te krijgen. Het was erg gezellig.
En we hebben de avond leuk met elkaar
afgesloten. Voor sommigen was het tijd
om terug te gaan naar Sier waar
anderen nog even bleven hangen en iets
later hun oogjes dicht deden.
Zaterdag ochtend 8 uur. Na een ietwat
onrustig nachtje (bij de meeste dan)
nemen wij plaats in de ontbijt zaal voor
een goed verzorgd ontbijt. De buikjes
goed vullen en een lekker bakje koffie
erbij. Zo maken wij ons op voor een
dagje bootwateren. Het word een
warme zonnige dag dus iedereen pakt
nog even de zonnebrand erbij en we
gaan goed voorbereid op pad. In Hollum
begint het al lekker druk te worden en
de eerste klanken zijn al te horen. Ook
Damien sluit hier aan bij ons.
Helaas kon hij er niet een heel weekend
bij zijn, maar we zijn blij dat hij er
vandaag wel bij is. Echt super tof, we
zijn helemaal compleet. Wij maken ons
op voor het eerste optreden bij Tante
A’n. Een podium vol in de zon tussen 2
panden is. Dus waar je normaal een
heerlijk windje voelt op Ameland sta je
hier in de brandende zon zonder wind.